Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “Centrum La Vie”

overweging_preek - zondag, 10 maart 2024
Zondagmiddag 10 maart was ik in Zeewolde om de Gemeenschap van RK Centrum van La Vie te bezoeken en met hen de Eucharistie te vieren. Deze gemeenschap van "Het huisgezin van God" geeft mensen geestelijke begeleiding om hen te helpen innerlijk heel te worden.



gebed voor overleden oud-vicaris Piet Rentinck
nieuws - maandag, 20 maart 2023
Zondagmiddag 19 maart bracht ik een bezoek aan het R.K. Centrum La Vie in Zeewolde, waar geestelijke begeleiding wordt gegeven en mensen een mooie kans krijgen om meer "heel" te worden. Ik vierde er de heilige Eucharistie met assistentie van diaken Hans van Meeteren en we hebben bijoznder gebeden voor de pas overleden pastor Piet Rentinck, oud-vicaris-generaal van het aartsbisdom Utrecht, die en bijzondere band met dit Centrum had.



nieuws - donderdag, 27 mei 2021
Langzamerhand beginnen we iets te merken van voorzichtige openingen nu de Corona-pandemie minder heftig is. We hopen en bidden dat de situatie zich gunstig zal blijven ontwikkelen. Ook voor mij beginnen langzamerhand weer iets meer 'fysieke ontmoetingen' mogelijk te worden.



Zorg voor de ziel in Zeewolde
nieuws - zondag, 8 maart 2020
Zondag 8 maart was ik ’s middags voor de Eucharistieviering en ontmoeting in het RK Centrum La Vie. Een biddende gemeenschap wil vanuit het charisma van stichteres Elizabeth Duet begeleiding geven aan mensen in geestelijke nood. Veel mensen hebben hier baat bij gevonden.



Bij La Vie in Zeewolde
overweging_preek - zaterdag, 9 maart 2019
Op de eerste zondag van de veertigdagentijd was ik ’s middags bij het R.K. Centrum La Vie in Zeewolde om daar de heilige Mis te vieren. Het evangelie van deze dag sloot mooi aan bij deze plaats waar veel mensen innerlijke heling en menswording zoeken en vinden.



Lezing gehouden tijdens de conferentiedag van “La Vie ”
overweging_bezinning - maandag, 23 februari 2015
Het overkomt iedere mens: lijden behoort bij het leven en soms wordt het leven overheerst door dat lijden. Het is een grote beproeving, ook van het geloof van mensen. In het programma “Adieu God?” is regelmatig te horen dat mensen zijn “afgehaakt”, kerk en geloof vaarwel hebben gezegd omdat zij niet kunnen geloven dat er een (goede) God bestaat terwijl er zoveel lijden is. Sommigen van de mensen die daar werden geïnterviewd hadden zelf iets meegemaakt dat zij onbegrijpelijk vonden en onverteerbaar: waarom was hun dit overkomen als er een God bestaat?



Eerst zondag veertigdagentijd B
overweging_preek - zondag, 22 februari 2015
Het R.K. Centrum La Vie in Zeewolde hield op zondag 22 februari zijn eerste conferentie in de Mariapoli Mariënkroon van de Focolarebeweging in Nieuwkuijk. Mariënkroon was vroeger een abdij maar sinds een aantal jaren een centrum waar allerlei conferenties plaatsvinden en onder meer de jaarlijkse Katholieke Jongerendag. Een tachtigtal mensen namen deel aan deze dag rond het thema “Het mysterie van leven achter het lijden”.



Zondag Laetare
overweging_preek - zondag, 30 maart 2014
Zaterdagavond bezocht ik de parochie in ’t Veld om de heilige Eucharistie te vieren en de parochianen te ontmoeten. Zondagochtend heb ik hetzelfde gedaan in de parochie van Nieuwe Niedorp (en ’s middags in het centrum La Vie).